boekoo.reismee.nl

Siem Reap en Angkor Wat, Cambodja is zo leuk en relaxed ? ??

Daar zijn we weer! Siem Reap en Angkor Wat,  Cambodja is zo leuk en relaxed

Nou, daar zitten we dan op Hongkong AirPort voor de komende 11 uur. Ja, we hadden een overstap van 2 uur, maar onze vlucht van Hanoi naar Hongkong is gecanceld vanwege die stomme corona virus!!! Balen, maar het is niet anders. Ze zijn hier helemaal paranoia vanwege die virus! Voordat we voorbij de douane kwamen, werd eerst onze temperatuur gemeten.....haha, stel dat je koorts hebt, kom je de luchthaven niet op en moet je denk ik in quarantaine. Nu iedereen in Vietnam en Hongkong met een mondkapje loopt, zijn straks ook de handschoentjes op rantsoen! Het is tenminste lekker rustig hier, omdat er straks geen mens meer de deur uit durft. Kan ik nu even een stukkie schrijven op onze Blog!

We waren gebleven in Siem Reap, heerlijk hotel met zwembad. Dag 1 werd een relax dagje bij het zwembad, want Boersen had weer eens last van z’n darmen en heeft daardoor alles, maar dan ook alles eruit gegooid.

Dan de volgende dag maar naar het overweldigende tempelcomplex van Angkor Wat. 4:15 uur opgestaan en 5:00 uur op pad, met de tuktuk en een leuke relaxte tuktuk chauffeur.  Afspraken gemaakt over de prijs, goed onderhandeld. De tuktuk incl. Chauffeur heb je dan de hele dag tot je beschikking.

De tempels van Angkor zijn een hoogtepunt van zuid-oost Azië en de zonsopkomst is er spectaculair. Je bent dan met duizenden toeristen niet de enige, maar het is een magisch moment en dat maakt het vroege opstaan absoluut de moeite waard.

Het voordeel is ook dat het na zonsopgang nog een aangename temperatuur is. Je wilt echt geen tempels bezoeken en beklimmen in de brandende zon, het was die dag bijna 35*

We deden de volgorde die overal beschreven wordt en zal jullie niet gaan vermoeien met namen van tempels enzo, de foto’s spreken voor zich. Al met al hebben we een fantastisch leuke, culturele dag gehad, veel gelachen en op tijd terug om nog even een duik te nemen in het zwembad. Plons

Dag 3 Siem Reap

Op de fiets naar het drijvende dorp TonlĂ© Sap. Samen met mijn personal guide een route bedacht en navigeren maar. Je komt onderweg dan weer van die onverwachte leuke dingen tegen. TonlĂ© Sap was “niet” wat we ervan verwacht hadden . Veel te duur en je kreeg er niets voor. Onderweg ook nog gestrand met die ouwe rot-praam! Accu leeg, hebben wij weer. Toen het gefixt was konden we verder en dachten het mooiste gaat nu komen, maar ik kwam niets. Alleen een krokodillen farm. Erg zielig om te zien hoe die beesten in veel te kleine ruimtes boven op elkaar liggen. De terugweg was t zelfde. Duurde in totaal een uurtje en we waren $40 lichter.....

snel vergeten er weer verder. We vervolgen onze fietstocht door het Cambodjaanse platte land en dan kom je van die gezellige hutjes( restaurantjes) tegen. Heerlijk gegeten en spotgoedkoop. Toen we bijna weer in Siem Reap waren, komen we nog in een tempeldorp, soort van klooster waar monniken wonen voorbij. Een grafstenen fabriekje (complete huisjes), die ze opknappen en weer mooi maken.
Wat een monnikenwerk zeg

De volgende dag was de laatste in Siem Reap. Even rustig de boel inpakken en bij t zwembad wachten tot we opgehaald werden voor naar de luchthaven. We vliegen van Siem Reap naar Hanoi waar we onze laatste dagen door brengen.

Dat verslag komt later, als we weer thuis zijn.

Doei hĂš en tot snel allemaal.

Reisgroetjes, Peter en Inge

Rinze

Weer mooi verhaal hoor.Dat het in Cambodja relaxt toegaat blijkt
o.a. uit het feit dat de Westerdam nergens in Oost-Azië mag aanmeren
behalve in Cambodja!Groetjea.

Tonny

Weer mooie story om te lezen en Veilige vlucht terug naar huis . Jullie tel.nrs kan ik wel schrappen denk he want die zijn gejat. Hoor thuis wel wat jullie nieuwe nrs zijn graag

Martine

Mooi verhaal. Iets relaxter? Jullie zien weer veel. Rustig aan.

Ruth

Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven, mooie foto's

Tiara Tours