boekoo.reismee.nl

Regen, regen en nog eens regen

Regen, regen en nog eens regen.

Daar zaten we dan in Kyrping camping. Werkelijk een schitterend plekje aan een fjord met geweldig uitzicht. Als het wat mooi weer was geweest tenminste. Helaas, het was alle dagen weer echt Inge & Peter vakantieweer. Kortom: bewolkt, grijs en grauw en regen. En wat moet je dan doen hè? Ook wij zitten dan met de handen in het haar hoor. Want die fjorden zijn prachtig, maar dan moet je ze wel kunnen zien! Je kunt wel leuk een berg op willen hiken en willen genieten van het uitzicht op de fjorden, maar als die klotewolken vanaf 200 m hoogte al het water over je heen kieperen, dan heeft het weinig zin om een hoge berg op te gaan lopen voor het uitzicht.

Hoe dan ook, toch besloten we bij de Langfossen waterval aan een trekking te gaan beginnen. Maar het was niet ideaal. Het was glad en glibberig. Halverwege nog een uitzichtpunt vlak bij de waterval, maar vervolgens toch maar besloten om niet verder te gaan. Dus naar beneden geglibberd en daarna maar weer naar ons hutje aan het water. Een mens moet toch wat.

‘s Avonds maar een Netflixserie zien en nadenken wat we verder nog moeten gaan doen. Je kunt namelijk wel 100 x naar het weerbericht kiekeloeren, het blijft huilen met de pet op. Inge oppert al om rechtsomkeert te maken en gewoon door te rijden naar zonnig Frankrijk. Zou wel wat zijn, roadtrip Scandinavië en dan uitkomen in Frankrijk. We zijn er gek genoeg voor, maar toch doen we het maar niet. Volgende dag dan maar wat in ons autootje rondrijden en genieten van de natuur. Af en toe zagen we iets dat op een zonnetje leek, maar dat was alleen maar gekaanstekerij van dat ding, want de regen volgde altijd weer rap.

Zo begonnen we al een aardige dejavu te krijgen van een vakantie ooit in Frankrijk waar we ook overal regen kregen waar wij maar kwamen. Dat leverde destijds tenminste nog een pagina groot artikel in het AD op.

Maar goed, dat even terzijde. We reden via het dorpje Odda wat in het rond om uit te komen bij een plekje genaamd Bondshus. Er woont niemand (zeker James niet), maar vanaf die plek kan je lopen naar een meer waar je uitzicht op de gletsjer zal hebben. Dus wij uit ons karretje en op pad. Het was zowaar droog, dus wie doet ons wat. Het was en prachtige en zeer makkelijke hike, want zo goed als vlak. En inderdaad, de plek was prachtig. Zo tippelden we een kleine 4 km door, om vervolgens maar te besluiten weer terug te gaan. Het gemakkelijke paadje was ook ten einde, dus hoog tijd om terug te gaan.

En zie daar, daar kwam onze metgezel van deze dagen ook alweer naar beneden. Oftewel het begon weer te regenen. Maar deze keer hadden we hier wat op bedacht. Omdat het toch eigenlijk gewoon een simpel paadje was hadden we ons Berlin pluutjemaar meegenomen. Dat hielp!

Na deze wandeling eerst maar een bakkie in de auto om vervolgens terug te rijden naar de Kyrping camping. Beetje toeristische route genomen en de kilometerslange tunnels wat vermeden, wat nog weer mooie plaatjes opleverden.

Volgende dag weer tijd om in te pakken, want op naar Bergen.

Tot zover onze (natte) avonturen in Kyrping. Op naar het volgende hoofdstuk ?

Dirk Jeen

Vet balen al die regen. Hopelijk komt het zonnetje nog wel weer om de hoek

Sandra

Jammer om zo je vakantie door te komen met al die regen maar gelukkig hebben jullie elkaar. Genieten hoor!

Chris Draijer

Wij zijn terug van de vakantie in Duitsland. Daar was het juist verschrikkelijk heet. Tegen de 40 graden. Ook dan kun je niet veel. Lekker koel weer nu in Friesland. Jullie treffen het niet, want zoveel regen daar heb ik niet meegemaakt. Toen wij er waren was het schitterend weer ,maar in Nederland toen regen, regen en regen. Hopelijk treffen jullie nog wat droger weer.

Geke

Krijg nu pas een 1e mail van jullie blog... Bouke niet!
Jammer...regen! Gelukkig maken jullie er altijd wel weer iets van. Hopen dat de resterende tijd wat zonniger zal zijn! De foto s zijn er iig niet minder mooi om!

Martine

Jammer van het weer...maar ja wat moet je. Hou de moed erin en doe leuke dingen?Ik wacht jullie volgende avontuur af.

cor

Hoi wereldreizigers,

Inderdaad een prachtig land maar als de weergoden niet meewerken dan is er niet veel aan.
Maar jullie kennende vinden jullie altijd wel een oplossing voor een probleem.
Veel zon en nog lekker genieten.

Marian

Je zou er een staart van krijgen al die k..... regen. Maar enfin jullie weten er altijd wel weer een positieve draai aan te geven. En zien dan toch ook wel weer mooie dingen op jullie pad. Houd de moed er in.

Tiara Tours