boekoo.reismee.nl

Dagje Sykehus Stavanger en nog veel meer

Maandag 1 juli Hjelmeland Noorwegen

Dagje Sykehus, dagje Preikestolen en dagje relaxen bij Hjelmeland Hostel, Nøkling en nu; hit the road/ferry Jack, because it’s raining

Zo, we hebben zeker een paar dagen prachtig weer gehad en we zijn idd in Stavanger terecht gekomen, maar niet op de camping, niet in een blokhut en al helemaal niet in ons tentje.....??n overnachting in het sykehus, echt waar; ons hotel zit in een ziekenhuis. Leuk, tussen de pasgeboren baby’s. Bij t ontbijt een gezellige babyaangelegenheid!! Stavanger was leuk voor 1 dag! We waren toch niet van plan om langer te blijven, nou dan maar inpakken en wegwezen. Het zou nog 1 dag mooi weer zijn, een mooie gelegenheid om de Preikestolen op te klauteren. Tjonge jonge, wat een natuurgeweld!!!!

Naar de Preikestolen was een stukje rijden en vervolgens met de ferry, daarna nog een stukje rijden en daar was de parkeerplaats van de Preikestolen al. Een drukte van jewelste. Het leek dat bergje in de Himalaya wel, daar stonden ze laatst ook in de file om naar boven te komen. Gelukkig heb je hier iets meer zuurstof.....

Een prachtige route naar boven en het uitzicht was adembenemend.

Daarom hebben we daar boven wel even de tijd genomen, het was in ?én woord geweldig en de foto’s spreken voor zich.

Het was inmiddels 6 uur savonds en we bedachten ter plekke; we rijden een stuk noordelijker en als we een leuke slaapplek tegen komen, stoppen we, gaan kijken en bevalt het dan blijven we daar! Een paar uur later hadden we nog niets. Er was gewoon niets. Gelukkig wordt het hier niet echt donker, maar na zo’n dag verlang je toch wel naar een douche en een bed. En vooral een warme maaltijd. Eindelijk vonden we een hostel en de eigenaar was zo enthousiast en super aardig. Hij had voor ons een hut en we mochten alles in de keuken gebruiken wat we nodig hadden, maar we hadden geen boodschappen gehaald en de winkels waren dicht en de volgende dag waren de winkels ook dicht. We kregen van alle kanten eten aangeboden, dus verhongeren zouden we niet. We hebben heerlijke goulash gegeten met rijst en later nog nachos met alles erop en eraan uit de oven. Rond half 1 kropen we ons bedje in en hebben tot 10:00 uitgeslapen. Zondag was een miezerige dag van omhangen en relaxen. Nu zijn we alweer een week onderweg en vertrekken vandaag naar Kyrping waar we een hut voor 3 dagen hebben geboekt. Het weer is de komende dagen dramatisch, maar dat overleven we ook wel weer en we blijven lache ??

reisgroeten van ons ??

Inge en Peter Kools

De foto’s Komen later ;)

Rinze

Het weer hebben we gelukkig niet in d hand maar jullie genieten altijd
wel volgens mij!Mooi verhaal!Groetjes!

Djurre & Janke

We schrokken wel even van het sykehus? En denk maar zo, na regen komt zonneschijn!! Geniet van jullie vakantie, wij genieten mee.
Dikke tút van Djurre & Janke

Cor

Sykehus!!!!!!!!!!!!

Gelukkig was het er aangenaam!!

Reina

Jullie beleven weer mooie avonturen en schrijven daar prachtige verhalen over, altijd weer leuk om te lezen. Fijne vakantie nog en inderdaad na regen komt zonneschijn ??⛅️☀️

Lies

Wat een beleving overnachten in een Sykehus, maak je nergens mee ?

Martine

Wat een belevenissen. En die foto’s geweldig!!! ??

Anneke

Daar ben ik ook geweest, naar de Preikestolen. Maar jullie hebben wel mooier weer dan wij hadden. Het is er geweldig indrukwekkend ja! Dat zie je op jullie foto's ook wel.
Ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal en foto's.

Marian

Nou weer een heel verhaal. En weer mooie en leuke foto’s.

Ruth

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's!!
Ik miste wel de Ajax vlag op het hoogste punt.

Tiara Tours