boekoo.reismee.nl

Noorwegen Egersund en meer

Maandag 24 juni begin voortvarend; om half 5 ons bedje uit om vervolgens al in korte broek en t-shirt on half 6 te vertrekken naar het noorden van Denemarken. Vanaf daar met de boot naar Kristiansand. Tip van ons: neem vooral geen koffie in Hirsthals, de havenplaats in Denemarken. Reden: niet te haggelen dit bruine goed en bijna 10 euri voor 2 bakkies. Bah.

Goed, in Noorwegen begint onze roadtrip zoals een echte Inge & Peter vakantie: kortom het regent. Gelukkig zitten we deze dag ook in de auto naar Egersund. Daar een camping gevonden en, hoe verrassend, we kiezen voor een hutje en laten de tent ingepakt in de auto. Véél te koud daarvoor.

Woensdag begint onze 1e hike naar Trollenpikken. Wij hebben deze naam niet bedacht hè. Het is een leuke, makkelijke maar korte tocht. Dus kiezen we ervoor de terugweg via een andere route te doen, zijn we alsnog een kleine 4 uren onderweg.

Daarna nog een héle makkelijke tocht naar de vuurtoren. De zon brak door, dus heerlijk middagje. Dat we bijna uit onze jas waaien nemen we maar op de koop toe.

Donderdag: we staan vroeg op want we willen naar de Brufjell potholes. Uurtje rijden, vandaar. Het is niet zo'n hele lange hike (als je tenminste niet de verkeerde kant oploopt halverwege), maar hij wordt wel steeds moeilijker. Zeg maar gerust het betere klim- en klauterwerk. Man wat steil! Het laatste stuk moet je je vasthouden aan haken in de berg en een stalen kabel. En dan zo'n meter of 100 bijna recht naar beneden hè. Je moet er wat voor over hebben voor zo'n kiekje.

Op de terugweg nog een minihike gedaan: een oude spoorlijn die een paar honderd meter omhoog loopt klimmen we ook nog op. Hij ligt er dus waarom niet?

Zo komen we doodmoe rond 20.00 uur weer aan in ons hutje. Pfff, het was me het dagje wel hoor.

Morgen de boel inpakken en op naar Stavanger. Ik schat zo in wederom in een hutje.

O ja, we hebben al twee dagen mooi weer en de voorspelling is dat we dit nog twee dagen zo houden. Daarna, hoe kan het anders: regen.

Lea

Ipv mijn boek pak ik jullie verhaal erbij tijdens ontbijt sochtends vroeg: leuk weer om jullie avonturen te lezen!

Zassi Visser

Hellooooo! Wat leuk om te zien dat jullie in Noorwegen zijn! Wat zijn de voorstellingen van mogelijke route?

Geniet ervan! En houd de boel heel!
Groetjes vanuit het Arnhemse!

Jinni

Lieve Peter en Inge,

Wat een leuke en mooie foto’s! En wat leuk om te lezen dat jullie weer genieten van een geweldige vakantie! Ik volg jullie! ?

Rinze

Mooi verhaal en mooie foto’s!Veel plezier verder!

Frans

Trollenpikken, een naam om te onthouden!

Dirk Jeen

Mooie belevenissen weer. 100 meter recht omlaag...pittig hoor.

Jan en Anita

Mooie foto's, geweldig mooie natuur daar. Prachtig, veel plezier en doe voorzichtig.

Cor

Mooie belevenis maar 100 meter steil naar beneden???

Janny

?? als ik zo lees moet ik aan dat stuk in de telegraaf denken toen jullie in het tentje in de regen in Frankrijk stonden. Maak er mooie reis van toppers

Tiara Tours