boekoo.reismee.nl

Hiken in Triglav nationaal park

Woensdag genieten we van Bled en zijn werkelijk schitterende uitzichten over het meer. Strak blauwe lucht en dus zon erbij, wat kan je je nog meer wensen?

De volgende ochtend weer voor dag en dauw ons bed uit om een trekking te gaan doen in het Triglav nationaal park in de Julische Alpen. Niet naar de top deze keer want niet de juiste uitrusting en er wordt vrijdag slecht weer (zelfs sneeuw) voorspeld.

De weg omhoog is een stuk steiler en dus véél zwaarder dan we gedacht hadden. De bergschoenen worden dan ook direct erg gemist. Krijg je ervan als je ze niet de hele vakantie mee wilt zeulen. Sukkels!

Doodmoe maar zeer voldaan komen we om half 5 aan op de plek om te overnachten. En wat een pracht plek en onderkomen zeg. Petje af. Alleen is het in de dlaapzaal wel héél erg warm, maar dat is ook het enige.

Vrijdag willen we zo snel mogelijk na het ontbijt vertrekken om zo lang mogelijk droog de berg af te kunnen dalen. Het eerste lukt aardig, maar dat tweede strandt al snel als het na dik een uur begint te regenen. En niet een beetje ook! Vervolgens nog een zooitje onweer erbij en het feest is kompleet. Als verzopen katten dalen we stug af om bij het eerste de beste huisje maar even te schuilen. We drogen wat op een zelfs de regen houdt (even) op.

Na nog wat uren afdalen komen we in een ander dorpje uit dan gepland. Kwestie van niet opletten en afslagje missen. Maar met de bus komen we uiteindelijk alsnog weer daar waar we zijn moesten: Bled. Heerlijk even douchen en we zijn er weer helemaal.

Anne-Marie.

Leve het openbaar vervoer!
Ik zit op mijn vlucht naar Helsinki te wachten.....
Veel plezier, katjes.

Tiara Tours