boekoo.reismee.nl

Een update over de school in Shivapur / Nepal Sponsoractie en van Child Support Nepal

Hallo lieve mensen,

Onlangs ontvingen wij een mail van Bardia-Homestay betreffende onze sponsoractie aan hun project in Nepal.

Van Child Support Nepal is er een nieuwsbrief december 2016, jaarverslag 2016, zijn aan ons gewijd. Ook is de website vernieuwd en onder het kopje reisverslagen staat ook een stukje over ons.

www.childsupportnepal.nl

Op deze manier bereiken we de meeste sponsoren en met een mail naar onze collega's om jullie te bedanken voor jullie giften aan Nepal.

Misschien krijgen sommigen dit berichtje dubbel of misschien vaker dan 2x omdat er iets mis is met deze blog, sorry daarvoor.

Nogmaals bedankt.

Peter & Inge

Hallo Inge en Peter,
Nepal ligt al weer even achter jullie, maar wij zijn jullie niet vergeten! En we hopen dat Nepal ook bij jullie nog steeds een mooi herinnering is. Het leek ons goed om jullie even een update te geven over het mooie bedrag dat jullie de school hebben geschonken. Zodat jullie eventueel ook aan de geldschieters kunnen doorgeven waar hun geld naar toe is gegaan / gaat!
Wij hebben van jullie ontvangen 71.000 NPR
Daarvan hebben wij tot nu besteed: 1) 21.785 voor het afronden van het waterleidingsysteem in de toiletten. (Dat totale project pijpleidingen, watertank, arbeidskosten, motor, electriciteitsbox etc kostte 72285 NPR, waarvan 50500 NPR betaald door Engelse sponsors). 2) 19.500 NPR. 6 flexibele witte schoolborden inclusief dusters and markers.
Van beide projecten zien jullie de foto's in de bijlage terug! Namens jullie hebben Budhi en ik de schoolborden overhandigd tijdens een schoolvergadering op 30 januari 2017.Zowel leraren als leerlingen zijn erg blijf met het resultaat en dus met jullie bijdrage.
Van jullie geld nog te besteden. 29.715NPR Wij hebben daarnaast nog 30.000 NPR ontvangen van andere Nederlandse sponsoren. En we verwachten de komende week nog duidelijkheid te krijgen over een bedrag van Duitse sponsoren. Met het totale budget gaan we dan samen met de schoolcommissie en directeur bepalen hoe we het gaan besteden. Bijvoorbeeld: - 6 plafondventilatoren (18.000 NPR) - aanleg electriciteit in de klaslokalen (voor de ventilatoren).... budget nog te berekenen. - 2 schommels en of wipwap (de eerste budgetering rond de 23000 NPR was erg hoog i.v.m ijzerkosten. We willen op zoek naar ander materiaal in Kathmandu). - 3 daagse training voor de leraren georganiseerd door de onderwijs coördinator van het district Bardia. (Misschien nog wel belangrijker dan alle fysieke materialen) zodat de kwaliteit van het onderwijs echt verbeterd en kinderen op een andere manier gaan leren leren ( meer oplossingsgerichte en samenwerkingsgerichte vaardigheden dan opdreunen van zinnen en woorden).
Nogmaals superbedankt. We verwachten eind februari meer duidelijkheid te hebben waar we het geld aan gaan uitgeven.

Kind Regards, Budhi Darlami and Sonja Rusticus

Sonja

Inge en Peter bedankt dat jullie de stand van zaken over de school aan Shivapur via deze nieuwsbrief aan de sponsors hebben gedeeld!
Doordat het nu hoogseizoen is bij ons en de school druk is met het afronden van het schooljaar hebben we de uitgaven voor de komende maanden nog niet vastgesteld. Maar we houden jullie op de hoogte!
Groeten,
Sonja & Budhi / Bardia Homestay