boekoo.reismee.nl

Deel 2 Annapurna circuit trek

Annapurna Circuit Trekking, deel 2

Dag 5, van Lower Pisang naar Manang ( 16 km van 3200 mt hoogte naar 3540 mt)

Heerlijk geslapen, we liggen elke avond al om 21:00 in bed. Omdat we moe zijn en ook omdat we er 's ochtends om 6:00 uit moeten. Hè hè eindelijk een strak blauwe lucht, zouden we dan nu eindelijk de besneeuwde bergtoppen van het Annapurnagebergte gaan zien? Het parcours was te doen, we hoefden uiteindelijk maar 300 mt omhoog. Onze gids noemt het parcours dan Nepalees vlak, maar wij vonden het toch wel aardig omhoog gaan en zwaarder dan verwacht. Onze lunch kregen we in een piepklein plaatsje "Mugje", klein dus. Er waren geen restaurantjes, dus bij mensen thuis. Ze verbouwden hun eigen groente en de oude baas z'n eigen marihuana. Super gastvrij en heerlijke vegetarische noodles-soep gegeten. Peter zijn darmen trokken het niet, t vlees. Dus tijdens de trekking maar verder vegetarisch en ik ben gewoon solidair. Na een mooie zonnige trekkingsdag bereiken we Manang waar we 2 nachten verblijven, want morgen hebben we een rustdag! Heerlijk, zin in.

Dag 6, rustdag

Eerst maar even uitgeslapen. Heerlijk, pas om half 9 ontbijt en dan even niks hoeven te doen. We plaatsen een verhaaltje en foto's voor jullie en dan is de ochtend al bijna voorbij, zo rap is de WiFi hier. Kunnen jullie weer nagaan wat we wel niet voor jullie over hebben.

Dan gaan we toch maar even op pad richting uitzichtpunt. Wel weer een paar honderd meter omhoog, maar wtf. Daar gaan we op pad, heerlijk zonder gids. Want het is een aardige man hoor en hij schijnt ook Engels te kunnen spreken, alleen verstaan wij er geen barst van. Langzaam omhoog lopend trekt de lucht steeds meer open en verbazen wij ons over het uitzicht op die bergreuzen en de Gangapurna gletsjer. Wat een natuurlijke pracht. Hier komen we voor!

Boven aangekomen genieten we van een overheerlijke groenten noodlesoep, en gaan na een tijdje weer naar beneden. Langs een smal paadje met aan beide kanten een afgrond van een flink aantal meters komen we weer aan in onze Guesthouse. Na een heerlijke maaltijd schuiven we weer mooi op tijd ons slaapzakkie in. Morgen weer voor dag en dauw op, op naar een hoogte boven de 4000 meter! Dat wordt weer lucht happen.

Dag 7, van Manang naar Yak Kharka ( 12 km van 3540 mt hoogte naar 4050 mt)

Beiden een slechte nacht gehad, ook vanwege de regen. We sliepen onder een golfplaten dakje en het ging behoorlijk tekeer. Maar na een goed ontbijt gingen we de strijd weer aan. We gingen alleen maar omhoog en dat is echt niet fijn om te beginnen. Het is weer bewolkt, dus weer geen goed zicht. Hoe hoger we komen hoe bewolkter het wordt. We zien dus niet meer dan vlagen van de toppen van t Annapurna-gebergte.

Nu is t nog niet zo heel erg, maar als we eenmaal op de top zijn en nog niets te zien krijgen........daar gaan we maar niet van uit.

In Yak Kharka aangekomen, komen we weer allemaal bekenden tegen. We zitten met z'n allen op de bovenverdieping aan een maaltijd. Super gezellig, want buiten is het koud. Hopelijk maken we een goede nacht, alhoewel dat steeds moeilijker wordt op deze hoogte.

Dag 8, van Yak Kharka naar Thorung Phedi ( 15 km, van 4050 naar 4450 mt)

Dit was niet zo'n lange dag lopen, omdat we besloten één dorpje eerder te stoppen. We hoorden nl van medelopers dat het beter is op een lager punt te overnachten, dat je in ieder geval niet meer dan 500 mt hoger overnacht dan de nacht ervoor. Nou dus, om hoogteziekte te voorkomen hebben we dat maar gedaan. Was weer een bewolkte dag, dus de foto's spreken voor zich. Maar vroeg naar bed, want veel valt er ook niet te beleven in dit gat en vannacht worden we al om half 3 gewekt om naar de top Thorong La Pass te hiken ( 5416 mt) oeh spannend hoor, doet ons aan de Kilimanjaro denken Reina......

Wordt weer vervolgd!

Veel leesplezier van ons uit de Himalayayaya

p.s. Foto's plaatsen lukt even niet. De WiFi is verschrikkelijk traag :-(

Hes

Blij om weer wat van jullie te horen. Geniet en hopelijk gaat de zon weer schijnen en jullie weer prachtige foto's kunnen maken. Voor ons dan he ? Dikke kus

Geke út Dronryp

Wat geniet ik toch van jullie verhalen, heerlijk. Ben erg blij dat jullie dit allemaal voor ons over hebben. Nog heel veel plezier, gezondheid en zon toegewenst!

Reina Adema

Klinkt indrukwekkend, om jaloers op te worden ???? Ik geniet van jullie verhalen. Succes vannacht ????

Monique

Blij dat je wel de moeite neemt om iets leuks over jullie avonturen te schrijven. Leuk om te lezen hoor... soort van 3 op reis maar dan zonder beeld.

Djurre en Janke

Hoi Inge en Peter, genieten van jullie verhalen. Heel veel respectvoor jullie. Geniet ervan en doe wel voorzichtig daar in die bergen. Liefs van ons.

Tonny

Je bent de nieuwe Floortje Inge. Prachtige verhalen

John

Dit is nou echt waard om te leven, geweldig ik hoop dat het weer beter wordt , enjoy enjoy enjoy

Marian

Leuk reisverslag, jammer van de bewolking maar hopelijk wordt het beter. Succes verder doei.

Harmke

Haha het is net alsof ik alles weer beleef! Komt zo bekend voor????! Met het enige verschil dat ik toen niet veel bewolking had. Veel succes verder!

Frans

Mooi reisverhaal inge! Weer jaloers. Wat ik mij nou wel afvroeg.....dat het ook leuk zou zijn dat die rooie zijn eigen memoires over dezelfde dagen schrijft....dus zeg maar een duplo-verslag....vanwege de Boerselaere twist.veel plezier komende dagen allebei!

Jolanda

Foto's niet altijd nodig hoor je verhalen zijn duidelijk en ik laat mijn verbeelding maar tot mij spreken ;) Maar ontzettend fijn om jullie verhalen te lezen. Peter sterkte.

Ruth

Ik geniet van jullie verhalen en foto's.

cor

Hoi PenI,

Weer prachtige verhalen en belevenissen wat zijn jullie gelukkige mensen dat je dit mee kan (mag) maken.

Nog veel plezier.

Anneke

Wat een prachtige wandeltocht! En hoog!
Succes voor naar de top en helder weer gewenst!

Kees Brouwer

Hoi Floortje D. , wat heerlijk die verhalen. Wist je wel dat je een Televizier Ring hebt gewonnen? Ooh en wat had je een mooie jurk aan, die zul je niet kunnen gebruiken op de berg:-) S6 en tot snel

Doutzen Richtje

Inge de nieuwe Floortje..mooi zeg wat jij en Peter allemaal meemaken..
Leuk zeg die reisverslagen en foto's..

Mattie

Weer een leuk verhaal. Hoop voor jullie dat het weer snel beter wordt????

marijke

fijn jullie verhalen. Geen hoogteziekte deze keer? toitoitoi

Tiara Tours