boekoo.reismee.nl

Annapurna Circuit Trekking deel 1

Annapurna Circuit Trekking

Dag 1, in een bus vol locals die allemaal huiswaarts keerden om het jaarlijkse festival Dasain te vieren, was afzien. De reis duurde lang, het was ontzettend warm en voor ons een kindje die ziek werd en moest kotsen, achter ons een meisje die misselijk werd en haar maaginhoud niet binnen hield. Kortom; het was weer een busreis uit het reisboekje van Peter en Inge. Maar toch na zo'n 8 uur in Besi Shahar aangekomen. Een klein en simpel guest house, gastvrije eigenaar en supersnelle WiFi.....

Dag 2 was lachen.

In een jeep van Besi Sahar naar Dharapani. Tocht van een uurtje of 6, maar dan wel de jeep helemaal volproppen uiteraard. Na 6 uur als een idioot door elkaar te zijn gehobbeld zitten je darmen ongeveer tussen je oren en je hersen daar waar eerst je darmen ooit zaten. Maar goed, uiteindelijk hebben we ook deze dag overleefd en konden we vroeg naar bed om uitgerust aan onze eerste hike dag te beginnen.

Dag 3, van Dharapani naar Chame (16 km van 1860 mt hoogte naar 2670 mt)

Het was een bewolkte dag, voor t hiken op zich niet zo erg, alleen zien de foto's er niet zo gezellig uit. Maar we hebben wel genoten van de prachtige omgeving, de leuke ontmoetingen met andere lopers en de verschrikkelijk aardige plaatselijke bevolking. Genoeg om dit allemaal meer dan de moeite waard te maken!

Dag 4, van Chame naar Lower Pisang ( 18 km van 2670 mt naar 3200 mt)

Het had de hele nacht geregend en dat werd overdag niet anders. Dus niets van het Annapurna gebergte gezien. Op zich hadden we van de regen niet zo veel last, maar onze spieren beginnen nu al te protesteren. Alles vanaf de heupen doet pijn, maar we gaan stug door....we ontmoeten leuke mensen onderweg van zoveel verschillende nationaliteiten en delen uiteindelijk dezelfde passie. Logeren dan met z'n allen in gezellige Guest Houses. Toen we in Lower Pisang aankwamen, klaarde het op en zijn we nog naar Upper Pisang gelopen waar een splinternieuw Tibetaans klooster is gebouwd. Weer een prachtige dag, waarvan we mooie plaatjes hebben gemaakt.

Eerst tot zover, wordt vervolgd......

Tot de volgende Blog

Peter en Inge

Zassi

Echt wel leuk! Een actieve vakantie zoals deze! Geniet van de mooie plaatjes. Ik wens jullie dan ook nog wat succes voor de spierpijnen!

Leuk weer zo die verhalen!

Anne-Marie.

Jammer van de regen voor het uitzicht maar petje af dat jullie een trekking doen. Geniet ze.

Tonny

Bikkels zijn jullie weer, petje af!! Geniet van al t moois wat jullie weer tegen komen behalve de regen natuurlijk haha

Hes

Weer genoten van jullie belevenis en gelachen. Prachtig hoor , bikkels. Super mooie foto's erbij. Tot het volgende verhaal. Dikke tût.

cor

Weer een interessant verhaal en leuke kiekjes.

cor

Weer een interessant verhaal, geweldige belevenis en leuke kiekjes.

Mattie

Mooi verhaal, prachtige foto's.. Succes met de spierpijn

Fokje

Heerlijk om via de mooie verhalen, jullie reis weer mee te beleven!
Prachtige foto's! Petje af hoor, best zwaar en dan ook nog met regen.
Inge en Peter, lekker genieten en voorzichtig in dat ruige gebied (stoer hoor)!
Liefs en een dikke kus!

Lea

Erg leuk om jullie verhalen weer te lezen en foto's te bekijken! Goed vervolg van de trekking toegewenst!

Marian

Leuk verhaal, vooral de belevenis in de bus, lekker fris.
Mooi om via de foto's te zien waar jullie mee bezig zijn. Hou de moed er in. Groetjes doei.

Dirk Jeen

Leuk en interessant reisverhaal. Mooie ruige natuur. Respect voor de Nepalese bevolking die hun best doen om de gebouwen, met beperkte middelen, weer op te bouwen. Succes met de hiking.

Doutzen

Mooi verslag...zo leuk om jullie te volgen...nog veel reisplezier..

Tiara Tours