boekoo.reismee.nl

Namasté vanuit Kathmandu

Kathmandu, 29 september

Namasté vanuit Kathmandu,

Allereerst willen we alle donateurs bedanken voor het enorme bedrag wat we met z'n allen hebben binnengehaald voor www.childsupportnepal.nl en www.bardiahomestay.com. En in het bijzonder toch www.deynbring.nl uit Oldeboorn! Heel erg bedankt. Het ene goede doel steunt de andere. Hartverwarmend....

Onze reis naar Nepal verliep voorspoedig. Met een tussenstop in Delhi vlogen we in zo'n 20 uur naar Kathmandu. Terwijl ik dit schrijf is 't 00:00 en we zijn klaar wakker! Is dat nou een jetlag?

Gister in onze homestay een paar uurtjes geslapen en daarna op pad. Jeetje man, wat een stad! Voor de aardbeving was het al een chaos, lieten we ons vertellen. Nu hebben we met eigen ogen gezien hoe de bevolking nog steeds lijdt onder de aardbeving van vorig jaar. Vooral in een stad als Kathmandu waar veel tempels en eeuwenoude gebouwen zijn ingestort. En wat je op straat ziet, grijpt ons erg aan en word je niet echt vrolijk van. Deze reis heeft op dag 2 al meer indruk op mij gemaakt dan alle reizen bij elkaar. Emotioneel gezien in ieder geval.

Maar vandaag zijn we bij Child Support Nepal geweest. Zo hé, wat hebben deze mensen in 10 jaar iets geweldigs opgezet. Pragati, de vrouw die hier samen met haar man Niken de zaken in goede banen leidt, vertelde ons over de dag van de aardbeving en een paar weken erna. De angst voor die bevingen was nog steeds hoorbaar in haar verhalen. Maar gelukkig heeft het huis waar zij met de kinderen wonen de bevingen nog redelijk goed doorstaan.

Omdat de kinderen en Pragati en Niken dit weekend allemaal naar familie vertrekken i.v.m. een festival hier (een soort kerst, maar dan anders) hebben we nu eigenlijk nauwelijks tijd gehad om samen met hun iets te regelen voor de 12 kinderen die in het huis wonen. En dus hebben we nu afgesproken dat we eind oktober weer bij ze langs gaan, zodat we dan een hele dag hebben om met deze bijzondere mensen alsnog een hele goede besteding aan het opgehaalde geld te kunnen geven. Dat zal zeker gaan lukken.

Tot zover eerst even. Morgen vroeg ons bedje uit om te gaan mountainbiken door Kathmandu valley. We zijn benieuwd wat dat ons zal brengen.

Groetjes,

Inge & Peter (Red Devil)

Igor

Goed bezig zie ik. Hoe gaat het met de go pro, al veel geschoten.

Hes

Trots op jullie.

Tonny

Super goed van jullie, kanjers! En take care he

Tiara Tours