boekoo.reismee.nl

Chengdu, soms zit het mee en soms zit het wat tegen...

Chengdu, soms zit het mee en soms zit het wat tegen:

De eerste dag in Chengdu is er eentje om niet snel te vergeten. Jeetjemineetje, wat hebben we wat afgelopen door deze stad. Kleine impressie hiervan:
Vrijdagavondpinnen lukt niet. Dan de volgende dag maar. Vroeg op om naar de panda's te gaan. Het komt met bakken uit de hemel, dus dat belooft wat.
Eerst pinnen, maar helaas, lukt weer niet. Met geen enkele pas, ook de creditcard niet. Nou ja, toch maar op pad naar bus/trein station. Alvast maar kaartjes kopen voor morgen, de trein naar Le Shan. Helaas, paspoorten in hotel laten liggen en dan lukt dat niet. Domme rooie sufferd!
Maar geld is ook bijna op, dus daar moeten we eerst iets voor regelen. Met metro terug naar hotel. Van metrostation naar hotel is slechts bijna 2 km lopen! Paspoorten gehaald en op zoek naar bank om geld via creditcard aan loket op te nemen. Lukt bij geen enkele bank, want ze begrijpen ons niet en sturen ons steeds ergens anders heen, of naar een geldautomaat.
Dan maar proberen te bellen naar de ING, vragen wat er aan de hand is. Bij China Telecom gevraagd of ze voor ons willen bellen, maar ze begrijpen er niets van. Dan maar mobiel bellen met 4 Telecom Chinezen die toekijken. Er blijkt niets met onze rekeningen en passen aan de hand te zijn. Vreemd. Dan maar weer verder en nog een poging wagen. En zowaar: het lukt! Pfff, we hebben weer geld.
Snel effe eten, naar trein/busstation, treinkaartjes kopen voor morgen en zien om zo snel mogelijk bij die panda's te komen. Het is inmiddels bijna half 3, we zijn al vanaf 8 uur op pad! Maar snel een taxi genomen en de chauffeuse scheurt werkelijk als een Nikki Lauda door het idioot drukke verkeer om ons binnen een half uur voor de ingang van het panda reservaat af te zetten. Onvoorstelbaar.
Inmiddels zit alles mee, prachtig weer, vele panda's gezien, waaronder een spelend jong stel. Prachtig. Aan het eind van de dag doodmoe als een blok in slaap gevallen. Alles bij elkaar zo'n15 tot 20km gelopen schatten we zo in.
Zondag naar Le Shan voor de grootste zittende Boeddha ter wereld. Deze dag volop wind mee: bus naar metro, met metro naar de trein en die brengt ons met net geen 200 km p/u naar het park van de grootste Boeddha. Wederom prachtig weer en in het Boeddhapark schitterende beelden gezien. Die grootste Boeddha is "slechts" 76 meter hoog, z'n tenen 8 meter lang en z'n oren 7 meter. Dan heb je nog eens flaporen.
Inmiddels zit Chengdu er ook alweer op en zijn we vertrokken naar het Karst gebergte, Aishamen, nabij Yangshuo.
Vrolijke reisgroetjes,
Inge & Peter (Red Devil)
p.s. Zitten we op de luchthaven van Chengdu te praten over welke series onze moeders vroeger altijd keken en wij later ook: Peaton place, Onidin line, wordt u al geholpen en wij later Mash, Al Bundy en nog veel meer! We kunnen de acteurs en actrices van toen zo uittekenen en hebben lol voor 10!!! Wat worden we oud he ;-)

Geke

Mooi verhaal! Is wederom een reis om nooit te vergeten! Heb je toch maar mooi!! Veel plezier nog!

Marian

Jeemig de peemig wat een story. Wel weer een belevenis, past wel weer bij jullie hee. Wat de aantal kilometers betreft, jullie zijn wel wat gewend toch, met al die marathons in jullie benen. Maar zoals je zegt, wel een geklooi allemaal. Gelukkig verliep de dag verder weer heeeeeel snel op gierende autobanden, hi,hi. Doei.

Jolanda

Nog meer nostalgie de commedy Capers, Bonanza, maar mooi dat jullie het zo naar jullie zin hebben :) even een tegenslag maar verder een mooi einde van de dag toch? en je kon lekker slapen. Nog een fijne doorreis ik geniet van jullie verhalen. Fijne aanvulling op mijn dag.

Tiara Tours