boekoo.reismee.nl

Kopenhagen heeft ons hart gestolen ?

We zijn weer thuis

Zo hé, dit was weer een bijzondere roadtrip. Het doel was kamperen in Scandinavië, maar door alle weertypes te hebben gehad en dus ook verschillende temperaturen is ons tentje lekker in de auto gebleven. Konden we dat klere ding die de hele reis in de weg heeft gelegen zo op zolder stallen, waar hij de afgelopen 8 jaar ook heeft gelegen. Bij de rest van de niet gebruikte spullen......

Maar Scandinavië is geweldig! De fjorden, rotswanden, zee, meren, bos en nog veel meer. Leuke steden gezien. Stavanger, Bergen, Stockholm en vooral Kopenhagen, wat een leuke stad. Gezellige, hippe wijken. Tijdens onze fietstours komen we in Freetown Christiania terecht, een mini-hippiecommune in de Deense hoofdstad. Christiania is een zelfverklaarde semi-onafhankelijk stadje en werd gesticht in 1970, toen een groep hippies in het Kopenhaagse stadsdeel Christianshavn de verlaten militaire kazerne kraakte. De bevolking is over t algemeen vriendelijk en dat merk je aan de sfeer. Soms reageren ze erg vel als je je niet aan hun regels houdt. Er wordt gehandeld in wiet en hash, maar ook in spullen die het daglicht niet kunnen verdragen. Echt een aanrader vinden wij, hoewel na wat onderzoek gedaan te hebben het wordt afgeraden er naartoe te gaan. Hoe meer ons iets wordt afgeraden, hoe meer onze nieuwsgierigheid wordt gewekt.....

Kopenhagen heeft veel meer en heeft ons hart gestolen!

Het was een leuke, gezellige en vooral afwisselende reis en ondanks het weer hebben we ons zo vermaakt. We genieten nog even na. Volgende week moet er weer gewerkt worden om ons volgend avontuur weer te kunnen bekostigen. Waarheen weten we nog niet, maar het wordt vast heel iets anders.

Leuk en gezellig, dus bedankt dat jullie weer met ons mee wilden reizen en voor de meesten onder ons; een hele fijne vakantie gewenst. Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen en geniet vooral van elkaar!

Doei en tot de volgende keer,

Dikke tût van ons

p.s. nog even wat statistische gegevens over onze Scandfinavië roadtrip:

• In totaal hebben we 4.469,9 kilometers afgelegd.

• We gebruikten hiervoor 276,4 liter benzine.

• Oftewel 1 liter op 16,7 km, of 6,1 liter per 100 km. Dat kon een stuk beroerder.

• Gemiddeld reden we 65,1 km per uur. Dat is natuurlijk niet hard, maar bedenk dan dat we in Noorwegen geen stukje weg hebben gevonden waar je harder mocht dan 80. En ook in het grootste deel van Zweden was dat het geval.

• We hebben nul keer onze tent opgezet.

Su, binne jum weer helemaal van alles op de hoogte.

Bouke

Leuk! Mooi dat het ondanks regen, mist en soms andere weermisere, toch een fantastische vakantie is geweest! Ben benieuwd waar de volgende reis heen gaat.

Martine

Welkom thuis!!! ? Bedankt voor de mooie verhalen en belevenissen ?En fijn dat jullie genoten hebben ondanks alles. Tot de volgende x

Anne-Marie.

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen!
Ik ben in 1983 ook verliefd op Kopenhagen geworden, prachtige stad.
En vandaag mooi weer. Erwin zit net als de rest op Welcome To The Village.
Geniet nog van jullie vrij weekend.

Geke

Mooi

Cor

Prachtig dat jullie toch genoten hebben ondanks het vaak "echt" Scandinavisch weer en met genoegen de avonturen gelezen.
Zelf al meer dan 40 jaar fan van deze landen.
Fijne terugreis gewenst!

Rinze

Bedankt voor het mooie verhaal en de mooie foto’s!!

Ruth

Mooi dat jullie weer goed thuis gekomen zijn. Leuk om jullie reis zo mee te maken. Kopenhagen is ook een hel leuke en mooie stad!!

Jan en Anita

Geweldig bedankt weer dat we mee mochten op roadtrip. we hebben genoten van jullie verhalen en foto's. Werkse en de groeten. Dikke tuut op e snuut.

Sandra

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en we zien elkaar 12 augustus weer Peter! Werk ze voor jullie allebei volgende week...

Dirk Jeen

Allemaal herkenbare plaatjes van Kopenhagen. Leuke stad inderdaad. Superleuk om jullie zo te mogen volgen.

Marian

Mooi om te lezen dat jullie weer ongedeerd op het thuisfront gearriveerd zijn.
Ondanks alle weertypes hebben jullie weer een mooie en bijzondere vakantie achter de rug. Op naar het volgende avontuur. Een prettig en zonnig weekend toegewenst.

Fokje

Welkom thuis!!!!??
Ik heb weer genoten van de verhalen en de prachtige foto’s!??

Win en Jan

Leuk weer met jullie te hebben meegereisd op deze mooie roadtrip. Succes volgende week op het werk.

Tiara Tours