boekoo.reismee.nl

Orsa en Stockholm ??

Paar dagen Orsa en vervolgens Stockholm

Eerst zien, dan geloven was onze gedachte toen John zei dat het mooi weer zou worden. Uiteraard vertrokken we uit Bergen met bergen regen en koud! Ondanks dat had ik (die rooie) toch vol goede moed een korte broek aan getrokken. Een mens probeert eens iets. Hielp dus niet.

Na dik 3 uur rijden tijd voor een bakkie met uitzicht op besneeuwde bergtoppen die allang niet meer besneeuwd dienden te zijn, aldus de plaatselijke bevolking. Tuurlijk! Na het bakkie dan ook de korte broek maar weer omgeruild voor een lange. Inge achter het stuur en kijk aan; daar kwam de zon. Direct flink warm op de passagierstoel. Ja hoor.

Na 12 uur tuffen kwamen we aan bij onze vrienden in Orsa. Long time no see, maar voelde direct alweer als vanouds. Volgende dag rustig aan effe bijkomen en ‘s middags met John op pad. Jolanda moest helaas werken. We waren nog niet onderweg met ons rondje lopen om het meer of we moesten in een hutje schuilen. H2O, we kunnen niet zonder, maar is het nou echt nodig dat wij dit steeds maar weer op moeten vangen? Zoek eens een andere idioot zou ik zeggen. Goed, na een half uurtje toch maar terug naar de auto, want het werd er toch nauwelijks droger op, en wat gaan shoppen. Grrr.

Volgende ochtend, zie daar: blauwe luchten! Het kan dus wel en John krijgt gelukkig toch nog gelijk. Op de quad van John scheuren we de bossen in richting een waterval(letje). De reis is mooier dan het doel is hier wel van toepassing. Heerlijk! Man wat is het dan geweldig om lekker buiten te kunnen spelen.

We besluiten een dagje langer te blijven en dus ouwehoeren we ‘s avonds heel wat af. Beetje veel te laat toch ons bed in, maar dan valt opstaan weer niet mee natuurlijk. Gelukkig hebben we geen haast en doen lekker rustig aan. Pas ‘s avonds gaan we met z’n viertjes de bossen in om fikkie te stoken om daarop de gemaakte wraps op te warm en op te peuzelen. Bij het hutje waar we eerder hebben staan schuilen is het nu heerlijk. Laagstaand zonnetje, geen wind en erg goed gezelschap. Wie doet je wat?

Maar dan zit het er alweer op voor ons. De volgende morgen tuft ons rode karretje naar Stockholm. De reis verloopt voorspoedig, alleen was het even zoeken naar ons appartementje. Jullie merken het wel, krampeerders zijn we niet bepaald. De tent blijft lekker in de auto. Hahaha.

Wat moeten we zeggen over Stockholm? Mooie stad, maar als het weer eens gaat stortregenen zoek je ook daar een dakkie op. Deze keer werd dat het ABBA museum. Echt waar. Was trouwens best leuk om te zien. Toch muziek uit onze jonge jeugdjaren.

De volgende dag beloofde het weerbericht alleen maar zonnige uren, dus plu thuis laten en de korte broek aan! Yahoooooo. Beetje slenteren door de stad, elektrische step pakken en wat op zo’n dingetje rondscheuren. Echt geinig.

Vervolgens stukje varen op een ferry en genieten van de zon. Hoewel... wat zien we daar nou ineens voor inktzwarte lucht naderen? Dat was niet de bedoeling. Gelukkig zijn we net van die boot af en in een restaurantje op het moment dat de sluizen weer volop open gedraaid worden. Binnen no time staat het terras blank. En de weersvoorspelling maar zon blijven aankondigen. Het moest niet magge zou mijn moeder gezegd hebben.

Gelukkig is de bui van korte duur, zodat we daarna weer door de oude straatjes van Gamla Stan konden rondsjokken. Nog wel weer effe Ă©Ă©n keer kort moeten schuilen, maar de eindconclusie was toch dat we een geslaagd dagje Stockholm hebben gehad.

Morgenochtend pakken we de boel weer in voor een rit van zo’n 7 uren richting Kþbenhavn. Of, zoals wij Nederlanders het noemen: Kopenhagen. De dagen worden dan ook alweer flink korter en de nachten steeds langer.

Groetjes van de Scandinavische roadtrippers,

Inge & Peter (Red Devil)

P.s. John & Jo: nogmaals bedankt voor een paar heerlijke dagen! Het was zooooo leuk en super gezellig ;-)

Rinze

Wederom mooi verhaal hoewel het jammer blijft vd regen.
Mijn oudste zoon met aanhang steekt morgen over via Hirsthals richting de Lofoten

Martine

Wat een verhaal...mooi maar voel de nattigheid?Als de omgeving en het samenzijn met mekaar en vrienden maar positiviteit oplevert. Goede reis verder.

Geke

Ach wat ontzettend jammer van het weer....Gelukkig nog steeds mooie plaatjes! Veel plezier en vooral veel zon in Kopenhagen.

Chris Draijer

Stockholm, heb ik ooit op het KungstrÀdgÄrden geschaakt. Heel gezellig plein. Ook het oude Stockholm is de moeite waard. Ligt op een schiereiland. Gamla Stan. Etc. Maar ja.....

Lies

Jeetje dat.jullie ondanks t weer zo positief blijven, maar heerlijk om te lezen, plezier straalt er vanaf, ??

Geke Dronryp

Weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Jammer van de regen, maar Hou de moed er in! Dat lukt jullie wel. Geniet van de prachtige natuur daar.

cor

Prachtig " weer" gave van de belevenissen en lekker dat de nachten weer langer worden. Nu nog beter weer!!

Tonny en rob

Prachtig verhaal weer, beetje jammer van de nattigheid maar ach zijn jullie inmiddels wel gewend? weer veel mooie dingen gedaan dat is het belangrijkste en gezond weer terug?

Marian

Zo weer een heel verhaal en belevenis, mooi hoor ondanks de regen maar na regen komt zonneschijn. Leuk om jullie vrienden even opgezocht te hebben, altijd leuk zoiets. Nou goeie reis terug, hoi.

Dirk Jeen

Super leuk om jullie verhaal weer effe te lezen. Tja...het water wordt niet altijd goed verdeeld

Anne-Marie.

Gezellig even bij J&J langs.
Ik ben net terug van Kreta, een week lang 34 graden en volop zon.
38 jaar geleden heb ik wat voetafdrukken in Kopenhagen achter gelaten. Wie weet vinden jullie deze.
Veel plezier. Ik vertrek vrijdag naar Japan tot 18 augustus.
Ik wens jullie veel zon toe.

Tiara Tours