boekoo.reismee.nl

Ons Plitvice-avontuur 06-09-2017

Ons Plitvice-avontuur 06-09-2017

Plitvice meren | Korenica | Borje

Van Zagreb met de bus naar ons slaap-adres in Korenica. Google maps zegt 3 km vanaf de prachtige Plitvice meren. Mooi niet dus. We zitten in een godvergeten gat waar geen restaurant, laat staan supermarkt, kroeg of iets van gezelligheid is. Alleen een kerk en laten we dat beide helemaal niet gezellig vinden! En nog erger; 20 km van de Plitvice meren af! Zonder vervoer, bushalte of wat dan ook. De eerste dag konden we met een Duits stel meerijden, die een autootje hadden gehuurd. We kochten een ticket voor 2 dagen, want wat moet je anders in een dorp in the middle of nowhere.

De meren waren prachtig en wat een geweldig gebied om te hiken/trailen/bootje varen (roeien)

2e dag Plitvice meren!

Dit keer was er niemand om mee te rijden naar het park en wat doe je dan in ons geval, je besluit om te gaan liften. Peking expres ging onze neus voorbij, terwijl we best wel goed kunnen liften hahaha. Eerst 1 km lopen naar de snelweg, ze rijden hier als een stelletje kamikazes! Niet zo veilig zo aan de snelweg staan, maar avontuur bestaat nog. Na zo'n 5 minuten stopte er een oud mannetje, die wilde tegen betaling wel een stukkie omrijden. Na enig onderhandelen zijn we ingestapt. Hij praatte honderd uit, had vroeger in een hotel gewerkt en dat verklaarde dat hij zo goed Engels sprak. Het was een leuke rit en hij zette ons keurig voor ingang 2 van het park af. De terugweg een lift gekregen van 2 Israëlische jongens die met een huurauto door Kroatië en Slovenië reizen. Weer een gezellige rit en we deelden verhalen over reizen, Israël, Amsterdam (waar ze zo heerlijk ongedwongen een jointje konden roken) en natuurlijk de Plitvice meren!

Het weer werkte geweldig mee, beide dagen. De meren veranderden steeds van blauw naar groen en weer terug naar blauw en nog blauwer. Allemachtig prachtig! We hebben in 2 dagen het hele park kris kras doorkruist. Naar het hoogste punt gelopen 1650 hm en de grootste waterval van het park vast gelegd op de gevoelige plaat. Kortom; het waren 2 leuke, actieve dagen met veel kilometers en hoogtemeters.

Morgen reizen we met de bus terug naar Zagreb, droppen onze bagage op 't station en gaan de stad in om vervolgens de nachttrein naar Split te nemen.

Onze tienertour wordt vervolgd....

Vakantie-groetjes van Peter en Inge

Djurre & Janke

Straks lekker koese in de trein naar Split. We volgen jullie op de voet??

Hes

Prachtig verhaal. Altijd mooi beschreven . ?

Janny

Wat stoer hoe jullie je altijd weer weten te redden. de foto's waren prachtig! we reizen met jullie mee... altijd leuk! groetjes uit een herfstachtig Harlingen ?

Tonny en Rob

Hoiiii vakantiegangers ,
Niet zo leuk dat jullie niet goed voorgelicht waren over de plaats maar de meren waren prachtig toch . Hoop dat jullie nog wel beter weer krijgen ??

Martine

Geweldig avontuur! ?Jullie beleven veel. Haha Veel plezier nog met jullie 10-er tour!!

Peggy

Leuk verhaal, wat een avontuur, goeie reis naar Split, groetjes!

Harm

Prachtige verhalen Inge en het blijft op deze mannier van reizen ook zeer avontuurlijk.Wens jullie nog veel vakantieplezier en hoop jullie binnenkort weer gezond en uitgerust!!!!!! terug te zien.

femme

weer een mooie verhaal
is me een hele belevenis
wens jullie nog heel veel reis plezier

Jolanda

Wat leuk juh, Ondanks dat jullie in het Godverlaten dorpje waren heeft het jullie leuke ontmoetingen en ervaringen gebracht. Wij wensen jullie nog een fijne en leuke voortzetting van jullie avontuur toe.

Dirk Jeen

Weer een avontuurtje. Leuk om zo verhalen uit te wisselen met totaal onbekende mensen.

Anita

Peking Express weet niet wie en wat ze missen!! Haha Toppers! Fijn om zo een beetje mee te genieten van jullie reis. Veel plezier nog met de rest van jullie "tiener"toer. Miss you <3

Inge en Peter Kools

Lief, U2 ???‍♂️?

Saakje

Fantastisch om te lezen wat, hoe, wanneer en met wie jullie de vakantie vieren.
Ik raad jullie aan om voorlopig niet thuis te komen, t is hier bar en boos.....
Lekker genieten en ik houd jullie in de gaten ;-) Groetjes ut e Broek

Tiara Tours